loading...

کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی

بازدید : 8
چهارشنبه 14 تير 1402 زمان : 19:42

کارتن سازی در کرج

کارتن سازی در کرج تا چه حد نیاز است موضوعی است که امروز میخواهیم به آن بپردازیم. صنعت کارتن سازی و چاپ و بسته بندی یکی از مهم‌ترین و پول‌سازترین صنایعی است که این روزها در سطح کشور فعال است. شرکت های کارتن سازی مختلف و واحدهای تولیدی متعدد چاپ و بسته بندی، در حوزه تامین بازار خرید و فروش انواع کارتن بسته بندی و جعبه مقوایی، فعالیت‌های گسترده و تخصصی انجام می‌دهند. در ادامه با این صنعت آشنا شده و درصد نیار استان البرز به مرکزیت کرج را برایتان بازگو خواهیم نمود.

رشد صنعت کارتن سازی

دلایل متعدد و مختلفی وجود داشت که سبب گردید، این صنعت پررونق در طی چند دهه کوتاه بتواند رشد چشمگیری داشته باشد و تعداد زیادی از مدیران بتوانند در این بخش صنعتی سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام دهند. خوش‌بختانه با راه اندازی شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی در تمامی استان‌های کشور، علی الخصوص کرج و شهرهای تابعهء این استان، زمینه‌ای فراهم گردید تا تولیدکنندگان محصولات مختلف، به یک بسته بندی متناسب برای محصولات و کالاهایشان دست پیدا کنند.

اهمیت صنعت کارتن سازی و چاپ و بسته بندی

پی بردن به اهمیت این صنعت، یعنی تولید کارتن و جعبه مقوایی برای بسته بندی، از آنجایی آغاز گردید که مساله محیط زیست از یک موضوع فراموش شده یا غیر مهم، تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی بشر گردید. آسیب به محیط زیست و از بین رفتن پتانسیل‌های طبیعی آن در حفظ سلامت و حیات انسان، زمانی که در کنفرانس های بین المللی مطرح گردید، شاهد بودیم که قوانین مشخصی برای بهره‌گیری از محیط زیست وضع گردید.

برای مثال استفاده بیش از حد از مواد اولیه پلاستیکی یا از بین بردن جنگل‌ها سبب گردید که راهکارهای جدیدی برای تامین مواد اولیه در جهت تولید انواع بسته بندی ها وضع گردد. کارتن و مواد اولیه سلولزی در همین زمان بود که وارد عرصه تولید انواع بسته بندی شد و اهمیت زیادی پیدا کرد.

تولیدات شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی

در شرکت های کارتن سازی و جعبه سازی با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال می‌توانند به تولید انواع بسته بندی های کارتنی و مقوایی بپردازند. جعبه های کارتنی_مقوایی در دسته انواع بسته بندی های بازیافتی قرار می‌گیرند، که مدت زمان تجزیه آن‌ها در طبیعت نسبت به سایر مواد اولیه همچون پلاستیک کوتاه‌تر است. در نتیجه از جهت زیست محیطی مورد توجه بسیاری از فعالان در حوزه محیط زیست و دغدغه‌مندان بین المللی قرار می‌گیرد.

مواد اولیه ساخت جعبه کارتنی _ مقوایی

مواد اولیه برای تولید بسته بندی کارتنی و مقوایی چند دسته هستند:

  • مواد اولیه درجه یک یا ویرجین یا بکر

این متریال از خمیر کردن چوب درختان تهیه می‌شود که در نهایت از آن‌ها کاغذ و مقوا، ورق کارتن تولید شده و به عنوان مواد اولیه ساخت جعبه های کارتنی و مقوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مواد اولیه درجه دوم و تهیه شده از آخال یا ضایعات کارتن

به دلیل حجم بالای تولید ضایعات کارتنی در کشور شرکت‌های کاغذ و مقواسازی، توانستند با تکنولوژی‌های روز دنیا از این مواد در جهت تولید محصولات و تولیدات جدید استفاده کنند. اما محصولاتی که از این دست مواد اولیه ( یعنی مواد اولیه بازیافتی ) تهیه می‌گردد، نباید در تولید جعبه های کارتنی و مقوایی، انواع مواد خوراکی و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. زیرا استانداردهای جهانی اعلام می‌کند که این دست مواد اولیه می‌توانند آسیب‌های جدی برای سلامت افراد به همراه داشته باشند.

انواع کاغذ، مقوا و ورق کارتن

کاغذ و مقواهایی که به عنوان لاینر و فلوت در روند تولید انواع ورق های کارتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع مختلفی می‌باشند. این تولیدات در شرکت‌های کاغذسازی یا مقواسازی انجام می‌شوند. در نهایت در خط تولید ورق سازی قرار گرفته و با اتصال آن‌ها به هم، کارتن های لایه‌دار تولید می‌گردد، که شامل: دو لایه یا سینگل، سه لایه، چهار لایه، پنج لایه، هفت لایه هستند.

ظرفیت نیاز به بسته بندی کارتنی و مقوایی در استان البرز

به دلیل این که در البرز و شهرهای این استان، واحدهای تولیدی مختلفی استقرار یافته، طبیعی است که ظرفیت نیاز به بسته بندی کارتنی و مقوایی قابل توجه خواهد بود. زیرا تمامی واحد‌های تولیدی اعم از مواد غذایی، صنعت خودروسازی و ...، برای بسته بندی محصولات‌شان نیاز دارند که یک بسته بندی متناسب با کالاهایشان تولید گردد. در نتیجه نیاز و درخواست‌شان از شرکت های کارتن سازی آمار بالایی دارد.

از این رو شرکت‌های کارتن سازی مختلف هستند که می‌توانند بر حسب نیاز بازار موجود، دست به تولیدات با کیفیت و متناسبی بزنند و از این راه صنعت چاپ و بسته بندی را پیش برند. برای مثال در استان البرز و در شهرهای فردیس، محمد شهر، مشکین شهر، کمالشهر، هشتگرد، شهریار، ساوجبلاغ، نظرآباد و غیره تمامی شرکت‌های تولید کننده برای تامین نیاز‌های خودشان در زمینه کارتن بسته بندی به کارتن سازی‌های همین شهر مراجعه می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهند.

اما علت اصلی تقاضا بسته بندی، جمعیت است. کرج یا استان البرز جزء چند کشور بزرگ ایران می‌باشد. بنابرین با افزایش جمعیت، مصرف کننده کالا نیز افزایش می یابد و همین امر موجب میگردد تا بسته بندی زیادی در منطقه مورد تقاضا به وجود آید. از این رو با افزایش جمعیت کل کشور، کارتن سازی ایران رو به افزایش خواهد شد.

پتانسیل شرکت های کارتن ساز و چاپ و بسته بندی درکرج

خوش‌بختانه در طی سالیان متمادی شاهد رشد و گسترش فعالیت‌های شرکت های کارتن سازی موفقی در این استان بوده‌ایم که توانسته‌اند با تکیه بر تجهیزات روز دنیا و نیروی متخصصین حرفه‌ای دست به تولیدات مختلفی بزنند. بنابراین پتانسیل‌های تولیدی که در این شرکت‌ها مشاهده می‌شود، بسیار بالاست و هر نوع نیازمندی‌ها را در حوزه چاپ بسته بندی برطرف می‌سازد.

تکنیک های چاپی

برای مثال در زمینه پیاده سازی انواع تکنیک های چاپی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. زیرا دستگاه های موجود در زمینه چاپ، در خدمت شرکت های کارتن سازی و چاپخانه‌های مختلف قرار گرفته و می‌توانند انواع تکنیک های چاپی را اجرایی کنند. مثل چاپ افست، چاپ فلکسو، چاپ دیجیتال، چاپ سیلک و ... .

مدل‌های مختلف کارتن بسته بندی

از سوی دیگر نیز قالب سازی‌های مختلف با به کارگیری انواع دستگاه‌ها می‌توانند قالب انواع کارتن های لمینتی و دایکاتی را تهیه کنند و در اختیار کارتن‌سازی‌ها قرار دهند. با این امکان، شاهد هستیم که محدودیتی در زمینه تولید انواع کارتن های لمینتی، فلکسویی و دایکاتی وجود ندارد. به علاوه این که کیفیت متریال مصرفی در تولید این کارتن‌ها و جعبه‌ها تا حدی بالا است که می‌توانند از آن‌ها به عنوان کارتن های بسته بندی صادراتی بهره‌مند شوند.

خاتمه

در این نوشتار مروری داشتیم بر یکسری موضوعات مرتبط با ظرفیت کارتن سازی در استان البرز و پتانسیل‌هایی که این شرکت ها دارند. اگر به دنبال راه اندازی کارخانه کارتن سازی هستید این نوشته تا حدود بسیاری میتواند به شما کمک نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید کارتن سازی آوین را در گوگل جستجو کنید و با انواع دستگاه های کارتن بسته بندی و جعبه مقوایی بیشتر آشنا شوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 585
  • بازدید کلی : 9805
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه