loading...

کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی

کارتن بسته بندی صیفی جات صادراتی نیازمند رعایت نکاتی در تولید و انتخاب یک جعبه مناسب با محصول است از این رو برای رسیدن به این امر لازم است تا با کارتن سازی های

بازدید : 13
پنجشنبه 4 خرداد 1402 زمان : 14:55

کارتن بسته بندی میوه و صیفی جات

صیفی جات از جمله محصولاتی هستند که به دلیل شرایط آب و هوایی، در کشور ایران کشت بالایی دارند و در نقاط مختلف کاشت و برداشت می شود. از جمله انواع صیفی جات می توان خیار، گوجه، فلفل دلمه، کلم، بادمجان، سیب زمینی، کاهو، کرفس و.. را نام برد.

این محصولات علاوه بر مصرف داخلی به کشورها بسیاری نیز صادر می شوند که برای صادرات آنها باید بسته بندی مناسب در نظر گرفت تا در طی مسیر خراب و فاسد نشوند.

نوع جعبه کارتن بسته بندی صیفی جات دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا بسته بندی آنها باید به گونه ای تولید شود که هوا در بین این محصولات جابجا شود این کار از له شدن آنها جلوگیری می کند.

پک صیفی جات باید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا به سرعت دفرمه وله نشود به خصوص در صادرات که نوع جنس کارتن بسته بندی دارای اهمیت ویژه ای می باشد زیرا مردم کشور های دیگر، تمیزی و زیبایی کارتن و جعبه محصولات برایشان مهم بوده و بسته بندی های شکیل توجهشان را به خود جلب کرده و آنها را ترغیب به خرید می نماید.

انواع کارتن صیفی جات صادراتی

کارتن فلفل دولمه

برای بسته بندی صیفی جات اکثراً از کارتن 3 لایه و 5 لایه استفاده می شود. این کارتن ها شامل لایه هایی از جنس ورق مسطح یا لاینر و فلوت ( ورق کنگره دار) می باشند.

کارتن سه لایه از 2 ورق مسطح و 1 فلوت و کارتن پنج لایه از 3 ورق مسطح و 2 فلوت تشکیل می شوند. انتخاب هر یک از این جعبه ها بستگی به وزن محصول دارد، برای بسته بندی محصولات با وزن پایین از کارتن سه لایه و برای محصولات سنگین از کارتن پنج لایه استفاده می کنند.

لاینرها انواع مختلف دارند مانند کرافت، تست و ایرانی، که در کارتن بسته بندی صیفی جات صادراتی معمولا ورق کرافت بکار می برند زیرا استحکام و مقاومت بهتری نسبت به انواع دیگر ورق دارد، کارتنی که با ورق کرافت تولید شود محکم بوده و در طول مسیر عرضه به بهترین نحو از محصول درونش محافظت می کند.

مدل های مختلف بسته بندی صیفی جات

کارتن بسته بندی صیفی جات را معمولا به شکل سبدی تولید می کنند مزیتی که این مدل کارتن دارد این است که هوا در بین صیفی جات حرکت می کند و سبب سالم ماندن این محصولات می شود.

مدل های دیگر کارتن صیفی جات مانند تلسکوپی ( زیره و رویه)، چهاردرب و مدل های خاصی که مدنظر مشتری باشد نیز قابل تولید هستند ولی مدل عمومی کارتن صیفی جات همان شکل سبدی است که به وفور در بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انواع صیفی جات، بسته بندی های مختلفی تولید می گردد مانند کارتن گوجه فرنگی، کارتن کاهو، کارتن بادمجان، کارتن فلفل دلمه ای، کارتن خیار و بسیاری صیفی جات دیگر که مدل و طرح بسته بندی آنها با توجه به نوع محصول و سلیقه مشتری تهیه می شود. بعضا دیده شده از کارتن آماده برای بسته بندی میوه و صیفی جات استفاده میشود که خیلی پیشنهاد نمیشود زیرا هم به بازار هدف دست پیدا نخواهد کرد و هم نام تجاری محصول نهفته خواهد ماند.

چاپ کارتن بسته بندی صیفی جات

چاپ کارتن صیفی جات

در تولید بسته بندی صیفی جات دو نوع چاپ عمومی و سفارشی وجود دارد، چاپ عمومی را اکثر شرکت های کارتن سازی برای بسته بندی صیفی جات مانند بادمجان، گوجه فرنگی و.. در نظر می گیرند و آن را تولید می کنند، برخی مشتریان هنگام ثبت سفارش کارتنی با چاپ عمومی و رایج را سفارش می دهند.

چاپ سفارشی طرح، رنگ و متنی است که فقط مختص به صاحب محصول بوده و می خواهد آن را بصورت اختصاصی و سفارشی بر روی بسته بندی محصولش درج کند، با این روش برند خود را به مشتریان معرفی کرده و متمایز از سایر رقبا می شود.

در صنعت تولید بسته بندی چاپ فلکسو و افست کاربرد بیشتری دارند، چاپ فلکسو بر روی کارتن های سفید و قهوه ای انجام می شود و تنها یک یا دو رنگ دارد.

ولی چاپ افست را نمی توان مستقیماً روی کارتن انجام داد به همین دلیل این چاپ را روی مقوا اجرا کرده سپس مقوای چاپ شده را روی کارتن می چسباند که به این روش کارتن لمینت می شود، چاپ افست دارای تنوع رنگ بوده و می توان طرح مورد نظر را با وضوح بیشتر روی مقوا درج کرد.

در مورد صادرات انواع صیفی جات می توان گفت که استفاده از کارتن لمینتی گزینه به مراتب بهتر و مناسب تری می باشد زیرا مردم کشورهای دیگر به تنوع رنگ بسته بندی و زیبایی آن اهمیت زیادی می دهند.

اگر یک صادرکننده صیفی جات به پک محصولاتش توجه نکند مسلماً در بازارهای خارجی جایگاهی پیدا نکرده و آمار خوبی در فروش بدست نمی آورد. لازمه ماندگاری در بازار داخلی و خارجی در وهله اول کیفیت خوب محصول و سپس استحکام و زیبایی بسته بندی آن می باشد.

در تولید کارتن های لمینتی استفاده از سلفون بسیار کاربردی است، سلفون یک لایه نازک پلاستیکی می باشد که بعد از انجام چاپ افست روی کارتن می کشند که هم سبب براقیت و زیبایی بیشتر جعبه شده و هم اینکه خاصیت ضد آب بودن کارتن صیفی جات را بالا می برد.

هر تولیدکننده با توجه به خلاقیت و نوآوری خود و اخذ نظر طراحان شرکت های بسته بندی می تواند انواع خدمات پس از چاپ مانند یووی، ورنی، امباس، برجسته سازی، طلاکوب، نقره کوب و سلفون را بر روی بسته بندی های خود اجرا کند. انجام این خدمات روی جعبه و کارتن مطمئناً در جلب توجه بیشتر مشتریان نقش خواهد داشت.

قیمت بسته بندی صیفی جات

جعبه خیار صادراتی

هر شرکت کارتن سازی قیمت جعبه و کارتن صیفی جات را بر اساس نوع ورق مصرفی، چندلایه بودن کارتن، تیراژ سفارش شده و نوع چاپ روی پک محاسبه می کند.

در هنگام سفارش کارتن صیفی جات باید به این نکته توجه داشت که سفارش در تیراژ بالا سبب پایین آمدن قیمت جعبه و کارتن می شود زیرا در سفارشات تعداد بالا هزینه های جانبی مانند تولید، دورریز، دور چاپ وغیره کاهش می یابند.

شرکت های کارتن سازی از جمله کارتن ساز و کارتن سازی آوین پک در زمینه تولید انواع کارتن صیفی جات به مشتریان مشاوره رایگان می دهند.

اگر شما تولیدکننده و یا فروشنده صیفی جات هستید و نیاز به تهیه کارتن جهت پک کردن محصولتان دارید می توانید با این شرکت ها تماس گرفته و پس از اخذ مشاوره رایگان، کارتنی متناسب با نوع محصول خود سفارش دهید. جعبه ای که در هنگام صادرات در مقابل ضربه های ناشی از حمل و نقل مقاوم بوده و همچنین هنگام نگهداری در سردخانه خیس نشده و رطوبت به درونش نفوذ نکند در کنار این موارد دارای طرح و چاپی چشم نواز بوده که بتواند نظر مشتریان خارجی را به خود جلب کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 613
  • بازدید کلی : 9833
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه